måndag 7 januari 2013

"Lite" jobbigare än förut

När jag var med på cirkelfysen innan jul fick jag inte springa eller hoppa på grund av skadan. Då tyckte jag att passet var jobbigt för musklerna eftersom man bara malde på. Men igår fick jag vara med och springa och hoppa. Vi kan väl sammanfatta det såhär: Om man inte är med och springer och hoppar så är man i princip inte med alls...Det blev helt enkelt "lite" jobbigare än förut.

Om någon vill prova passet där hemma så kommer här en kort sammanfattning:
  • Burpies 
  • Plankan
  • Utfallssteg
  • Armhävningar
  • Rusher
  • Grodhopp
  • Triceps på bänk
  • Upphopp
  • Situps
  • Rygglyft
Gör varje övning i 45 sekunder och vila i 10 sekunder mellan övningarna. Om man vill köra mer än ett varv rekommenderar jag att man vilar i ungefär två minuter innan man kör nästa så att man hinner återhämta sig lite. Det går såklart bra att byta ut vissa övningar också, precis som jag gjorde när jag var skadad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar