lördag 10 november 2012

Sprickor, kryckor, skruvar och väntan

I augusti fick jag en spricka i foten. Det inträffade under en fotbollsmatch där jag hade en närkamp om bollen och på något sätt skadade vänster fot. På akuten sa de att sprickan skulle läka av sig själv, så de skickade hem mig och rekommenderade att jag skulle vila i sex veckor. Efter fyra veckor, varav de första två med kryckor, gick jag till ortopeden. Jag var helt inställd på att foten hade läkt och att jag snart skulle kunna träna igen. Därför hamnade jag nästan i chocktillstånd när läkaren sa att sprickan hade blivit värre. Så den 18 oktober opererades jag och vandrar nu omkring med en skruv i foten.

På måndag ska jag börja träna på allvar igen. Jag kommer börja med att bygga muskler och springa i skogen. Sedan får vi helt enkelt se hur lång tid det tar innan jag får komma ut på fotbollsplan igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar